ברכת הדלקת נרות שבת

מגזין היהדות של ישראל
יום שישי השמש שוקעת השבת כבר נכנסת, הגיע זמן הדלקת נרות שבת, מתי מדליקים, מה סדר ההדלקה, וסדר ברכת הדלקת נרות המלא כאן לפניך..
ברכת הדלקת נרות שבת

ברכה להדלקת נרות שבת

בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת.

תפילת הדלקת נרות

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ, יְיָ אֱלֹהַי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, שֶׁתְּחוֹנֵן אוֹתִי וְאֶת אִישִׁי וְאֶת כֹּל קְרוֹבַי, וְתִתֶּן לָנוּ וּלְכָל יִשְׂרָאֵל חַיִּים טוֹבִים וַאֲרֻכִּים, וְתִזְכְּרֵנוּ בְּזִכְרוֹן טוֹבָה וּבְרָכָה, וְתִפְקְדֵנוּ בִּפְקֻדַּת יְשׁוּעָה וְרַחֲמִים, וְתַשְׁכֵּן שְׁכִינָתְךָ בֵּינֵינוּ, וְזַכֵּנוּ לְגַדֵּל בָּנִים וּבְנֵי בָנִים חֲכָמִים וּנְבוֹנִים אוֹהֲבֵי יְיָ, יִרְאֵי אֱלֹהִים, אַנְשֵׁי אֱמֶת זֶרַע קֹדֶשׁ, בַּיְיָ דְּבֵקִים וּמְאִירִים אֶת הָעוֹלָם בְּתּוֹרָה וּבְמַעֲשִׂים טוֹבִים וּבְכָל מְלֶאכֶת עֲבוֹדַת הַבּוֹרֵא. אָנָּא, שְׁמַע אֶת תְּחִנָּתִי בִּזְכוּת שָׂרָה וְרִבְקָה רָחֵל וְלֵאָה אִמּוֹתֵינוּ, וְהָאֵר נֵרֵנוּ שֶׁלֹּא יִכְבֶּה לְעוֹלָם וָעֶד, וְהָאֵר פָּנֶיךָ וְנִוָּשֵׁעָה. אָמֵן.

איך מדליקים נרות שבת

את הנרות מדליקה האם – בעלת הבית בדרך כלל, אם אינה נמצאת בבית ידליקו הבנות האב או אחד הילדים.
יש נוהגות להדליק נר לכל אחד מבני הבית ז"א שאם יש 5 ילדים ידליקו 5 נרות כנגד כל הילדים, המנהג המקורי הוא להדליק 2 נרות אחד כנגד שמור ואחד כנגד וזכור, את הנרות נוהגים להדליק בדר"כ באזור שבו מתקיימת הארוחה והקידוש, כדי שיאירו את הארוחה וכולם יהנו מאורם ומהאווירה של נרות השבת. סדר ההדלקה הוא כך לפי הספרדים- הנשים קודם מברכות ואז מדליקות את הנרות ומתפללות, לפי מנהג האשכנזים הנשים קודם מדליקות את הנרות ואז מברכות ומתפללות – מכיוון שבברכת הדלקת נרות האישה קבלת ומניסה את השבת ולא יכולה להדליק אש.

»  כל מה שצריך לדעת על טלפון כשר

בזמן הדלקת נרות שבת, זה הזמן להתפלל לבקש ולהודות לה' זה הזמן המיוחד שלנו הנשים, אומרים שעת הדלקת נרות זה שעת רצון, ולכן כל אחת תתפלל ותבקש על בעלה על ילדיה ומשפחתה, כל אחת את הישועה הפרטית שלה היא זקוקה וגם להודות על כל הטוב שיש.

שעת הדלקת נרות שבת

זמן הדלקת נרות הוא בדר"כ כ20 דקות לפני כניסת השבת כדי שיספיקו להדליק נרות בנחת ולא חלילה יעבור הזמן, יש נשים צדיקות שנוהגות להכניס את השבת אפילו 40 דקות מוקדם יותר.
לזמני הדלקת נרות מעודכנים לחצו כאן.

למה מדליקים נרות שבת

מנהג הדלקת נרות בערב שבת וחגים הוא מסורת עתיקה ששורשיה טמונים בהוראות חכמנו זיכרונם לברכה. עיקרה של המצווה הזו היא ליצור אווירה של חגיגיות ושלווה בבית, עיקר המצווה, המתבצעת על ידי האם בבית ולפי מנהגים מסוימים גם הבנות יחד עם אמא מדליקות נרות שבת, ההדלקה, מתקיימת זמן קצר לפני שקיעת החמה, אשר מסמנת את תחילת השבת או החג, ובזמן הזה בעצם הנשים מקבלות עליהם את השבת ומכניסות אותה.

לאורך ההיסטוריה, כאשר אור החשמל לא היה נפוץ, נרות אלו היוו את המקור העיקרי לתאורה בבית, ואפשרו לתושבי הבית לנהל את ענייניהם בלילה בנוחות ובבטחה. כיום, כאשר התאורה החשמלית הפכה לבסיסית ונגישה, מטרת הדלקת הנרות הפכה לסמלית יותר, והיא משקפת הקפדה על מסורת וערכים יהודיים, שכולל יצירת רגעים משמעותיים ומחברים בתוך המשפחה.

»  אירוע שמשנה לנער את החיים, בר מצווה

הרגעים שלפני הדלקת הנרות, הם זמן של הכנה ותקווה, עת שבו הבית מתמלא בציפייה לשקט, לשלום ולשלוות השבת. זו הזדמנות לעצור, להתפלל ולהודות על החיים ועל היכולת לחגוג יחד כמשפחה את הזמן הזה.

ברכת הדלקת נרות שבת להדפסה

אולי יעניין אותך
ברית מילה
ברית מילה ביהדות

ברית מילה היא אחת מהמצוות החשובות ביותר בעם ישראל וביהדות. המסורת היהודית מחייבת ברית מילה, והיא מהווה סימן אות ברית בין היהודי ובורא עולם. במאמר זה, נביא תובנות מעמיקות בנושא ברית מילה לפי היהדות ונציין כמה מקורות מידע נוספים שיכולים להעמיק בהבנת הנושא.

קרא עוד »
תרומה לנזקקים
מה אומרת היהדות על עזרה לנזקקים?

היהדות נחשבת לאחת הדתות המפורסמות ביותר בתחום העזרה לנזקקים ולאורך היסטוריה של אלפי שנים אנו יכולים לראות במקורות ובספרות חז"ל, כיצד התרומה למי שגורלו לא שפר עליו מהווה את אחד מהבני היסוד של האמונה. בכתבה זו נעסוק באספקטים

קרא עוד »
אוכל בריא וכשר
איך לשלב אוכל בריא וכשר

התפתחות המדע והרפואה הובילה למתן דגש רב על תזונת האדם ועל מרכיבי המזון בהיבט הבריאותי. התפתחות זו יצרה דיאטות רבות המבוססות על תמהיל מאכלים ייחודי – דיאטת חלבונים, דיאטת שומנים, דיאטת מיצים וכדו'. במצב זה האדם הדתי נאלץ

קרא עוד »
מנות כשרות מומלצות
מנות כשרות מומלצות

המטבח הכשר הוא מסורת קולינרית ייחודית ומורכבת שהתפתחה במשך מאות שנים של חוקי ומנהגים תזונתיים יהודיים. אחד ההיבטים החשובים ביותר של בישול כשר הוא בחירה קפדנית של חומרי הגלם והכנה קפדנית של המנות על מנת להבטיח עמידה בדרישות

קרא עוד »
Passover products
רמת הכשרויות של מוצרים בפסח

חג הפסח הוא אחד החגים המלאים ביותר מבחינה הלכתית, ונכתבו ספרי הלכה רבים המוקדשים לנושא זה. המנהגים השונים בקהילות ישראל הובילו ליצירת רמות שונות של כשרות לפסח, הנבדלות זו מזו בפרטים השונים. במאמר זה נסביר אודות הרמות השונות

קרא עוד »
טלפון כשר
כל מה שצריך לדעת על טלפון כשר

בשנים האחרונות גובר הביקוש לטלפונים סלולריים כשרים למהדרין, בעיקר בקרב הקהילה החרדית והדתית. טלפון סלולרי כשר הוא מכשיר שמקפיד על חוקים ומנהגים דתיים, המבטיח שהוא אינו מכיל תכונות או אפליקציות שעלולות להיחשב בלתי הולמות או פוגעניות. במאמר זה

קרא עוד »