על מה חשוב להקפיד כשמארגנים אירוע ברית?

מגזין היהדות של ישראל
אירוע ברית זהו אחד האירועים המרגשים ביותר שחווים ההורים. התינוק שזה עתה נולד זוכה להיכנס לבריתו של אברהם אבינו ולהצטרף לשורות העם היהודי.
אירוע ברית מילה

לא לחינם נהוג לחגוג את אירוע הברית ברוב עם, עם סעודה טובה ודשנה ובאולם אירועים מוקפד ומכובד.

אך כאשר באים לארגן ברית חשוב לזכור את המרכיב העיקרי ואת החלק המרכזי שהולך להיות באירוע וזהו טקס הברית. אליו יש להיערך באופן מוקפד ומדויק על מנת שהאירוע כולו יעבור בשלום ובבטחה בכל מה שקשור לחתן השמחה שזהו כמובן – התינוק הרך.

מתארגנים לברית

אז האמת היא שאין יותר מידי זמן להתארגן לברית. הברית אמורה להיערך ביום השמיני להולדת הבן כאשר לא תמיד ההיערכות המוקדמת וכל התוכניות והפנטזיות יכולים להתקיים. כי אם התינוק נולד למשל בשבת, הרי שכל האירוע יתקיים בפורמט שונה מאשר ביום חולץ. כך שגם הורים הכי מאורגנים אף פעם לא יכולים לקשור את כל הקצוות ולסגור בדיוק על האירוע ועל האופי שלו עד הרגע שהתינוק יגיח לאוויר העולם.

האם התינוק כשיר לברית?

 ביום של הלידה מיד לאחר לידת התינוק אפשר יהיה להתחיל לבדוק את כל מה שצריך לקראת האירוע. אז נכון שמחירים של אולמות אפשר לבדוק קודם ואפילו מחירים שלוקחים מוהלים שונים. אך לפני הכול חשוב לוודא כי התינוק אכן בריא וכשיר והוא יוכל לעבור את הברית בזמן. חשוב ליצרו קשר עם מוהל מומחה על מנת שהוא יבדוק את התינוק במהלך הימים הראשונים על מנת לוודא כי אכן אין כל מניעה לקיים את הברית בזמן. במקרים רבים תינוקות מפתחים צהבת יילודי דווקא בימים הבאים הקרובים יותר לברית כאשר במצב של צהבת בערכים גבוהים או כאלה הנמצאים בעלייה, עשויה למנוע את קיום הברית מפני חשש לסיכון התינוק. כך גם מצבי חולי אחרים שלא תמיד נראים מסוכנים כמו דלקת עיניים, זו גם כן תעכב את קיום הברית עד להחלמה מלאה של התינוק.

»  חג חנוכה: מה הסיפור? הנקרא גם 'חג האורות'

מה צריך להביא לברית?

רוב רובם של המוהלים יתנו לכם רשימה מדויקת של אביזרים ושל מוצרים שונים אותם יהיה עליכם להביא אתכם לאירוע. חשוב לעבור על כל הרשימה ולוודא כי אכן יש לכם הכול. גם אם אתם מבולבלים ומרוגשים מאוד והיולדת החלושה דורשת אף היא הרבה תמיכה והכלה, עדיין אין להתעלם מכך שאירוע הברית הוא משמעותי מאין כמותו ואם לא תיערכו אליו בצורה הראויה, עלולים חלילה להיווצר כשלים שונים.

כך יש להיצמד לכל ההוראות של המוהל שהוא נותן קודם הברית. כמו האכלה של התינוק בפרק זמן סביר קודם הברית כדי למנוע הקאה וחנק בזמן הברית. אין לרחוץ את התינוק בשעות שלפני הברית כדי למנוע שטפי דם וכן הלאה. 

הכנה נכונה יחד עם מוהל מומחה יוביל לאירוע שיעבור בשלום ובשמחה.

אולי יעניין אותך
ברכת הדלקת נרות שבת
ברכת הדלקת נרות שבת

יום שישי השמש שוקעת השבת כבר נכנסת, הגיע זמן הדלקת נרות שבת, מתי מדליקים, מה סדר ההדלקה, וסדר ברכת הדלקת נרות המלא כאן לפניך..

קרא עוד »
ברית מילה
ברית מילה ביהדות

ברית מילה היא אחת מהמצוות החשובות ביותר בעם ישראל וביהדות. המסורת היהודית מחייבת ברית מילה, והיא מהווה סימן אות ברית בין היהודי ובורא עולם. במאמר זה, נביא תובנות מעמיקות בנושא ברית מילה לפי היהדות ונציין כמה מקורות מידע נוספים שיכולים להעמיק בהבנת הנושא.

קרא עוד »
תרומה לנזקקים
מה אומרת היהדות על עזרה לנזקקים?

היהדות נחשבת לאחת הדתות המפורסמות ביותר בתחום העזרה לנזקקים ולאורך היסטוריה של אלפי שנים אנו יכולים לראות במקורות ובספרות חז"ל, כיצד התרומה למי שגורלו לא שפר עליו מהווה את אחד מהבני היסוד של האמונה. בכתבה זו נעסוק באספקטים

קרא עוד »
אוכל בריא וכשר
איך לשלב אוכל בריא וכשר

התפתחות המדע והרפואה הובילה למתן דגש רב על תזונת האדם ועל מרכיבי המזון בהיבט הבריאותי. התפתחות זו יצרה דיאטות רבות המבוססות על תמהיל מאכלים ייחודי – דיאטת חלבונים, דיאטת שומנים, דיאטת מיצים וכדו'. במצב זה האדם הדתי נאלץ

קרא עוד »
מנות כשרות מומלצות
מנות כשרות מומלצות

המטבח הכשר הוא מסורת קולינרית ייחודית ומורכבת שהתפתחה במשך מאות שנים של חוקי ומנהגים תזונתיים יהודיים. אחד ההיבטים החשובים ביותר של בישול כשר הוא בחירה קפדנית של חומרי הגלם והכנה קפדנית של המנות על מנת להבטיח עמידה בדרישות

קרא עוד »
Passover products
רמת הכשרויות של מוצרים בפסח

חג הפסח הוא אחד החגים המלאים ביותר מבחינה הלכתית, ונכתבו ספרי הלכה רבים המוקדשים לנושא זה. המנהגים השונים בקהילות ישראל הובילו ליצירת רמות שונות של כשרות לפסח, הנבדלות זו מזו בפרטים השונים. במאמר זה נסביר אודות הרמות השונות

קרא עוד »