הלכות חתן וכלה בשנה הראשונה

מגזין היהדות של ישראל
הלכות חתן וכלה בשנה הראשונה לא מופיע בצורה מסודרת בספרים, כדי לדעת טוב איך לנהוג בשנה הראשונה קראו את המאמר הבא.
הלכות חתן וכלה בשנה הראשונה

מובא בספר דברים:

"נקי יהיה לבית שנה אחת". למדו מזה חכמינו ז"ל כי אל לו לחתן לעזוב את ביתו ולהיטלטל בדרכים גם לצרכי פרנסה בשנה ראשונה לאחר נישואיו. הוא צריך לעסוק בעבודתו בקרבת ביתו ולשוב בכל לילה הביתה.

אמנם במקרים אשר בהם אין לו פרנסה קרובה לביתו, הוא יכול בהחלט לצאת לצרכי פרנסה גם אם מדובר ביציאה שתחייב היעדרות ממושכת מהבית למשך מספר ימים בשל טלטולי הדרך.

הלכות חתן וכלה בשנה הראשונה לא מופיע בצורה מסודרת בספרים כך שאדם שרוצה לדעת מה מוטל עליו ומה הוא צריך לעשות במסגרת ההלכה בימים הללו שלאחר נישואיו ועד שנה לאחר מכן, אין לו מקום שם הוא יוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי.

הדרכה נכונה לחתן ולכלה – זה הבסיס

כדי לקבל את כל המידע הרלוונטי ולהכיר את כל ההלכות המרכיבות את ההנהגות שאמורים החתן והכלה להכיר מקרוב על מנת לנהוג בהם בפועל, חשוב שיקבלו את ההדרכה המדויקת כבר בימים שלפני החתונה.

החתן יקבל את ההדרכה אצל מדריך חתנים והכלה תקבל את ההדרכה שלה אצל מדריכת הכלות.

לא כל זוג מגיע אל החתונה כאשר הוא באמת מרגיש שהוא יודע היטב את כל מה שחשוב לו לדעת לקראת החיים החדשים. הם אמנם יודעים את כל ההלכות הרלוונטיות, הם יודעים באופן כללי את כל מה שהם צריכים לדעת על חיי הבית היהודי אך בכל מה שקשור להנהגות כלליות ולהתנהגות בשנה  הראשונה הם לא באמת יודעים.

»  שבת חתן

זו הסיבה שחשוב כל כך לברר לפני שפונים אל מדריך או מדריכה כי מדובר במדריכים שיודעים את כל מה שהזוג שלפניהם צריך לדעת לקראת נישואיהם.

הלכות חתן וכלה בשנה הראשונה הם הלכות לא מידי מורכבות אך אם לא יודעים אותם עשויים לשגות בדברים מאוד חשובים שעשויים להשפיע על כל החיים שלאחר מכן.

המקום הנכון ללימוד הדרכת חתנים

כדי ללמוד הדרכת חתנים ולדעת שאכן למדו את כל מה שצריך לדעת וכי בוגר הקורס אכן ראוי וכשיר לצאת לדרך בתפקיד זה של מדריך חתנים, חשוב ללמוד במקום מסודר המעניק את כל ההכשרה הדורשה לקראת התפקיד רב המשמעות.

אדם שרוצה להיכנס לתפקיד חשוב שכזה ולהיות זה שמופקד על הכנת החתן לקראת חייו החדשים, חייב להתייחס לכל התחום הזה במלוא הרצינות. הוא חייב להבין עד כמה התפקיד שלו יהיה בעל משמעות ובעל אחריות ורק מתוך מקום כזה הוא אכן יוכל להבטיח כי ייכנס לתפקיד רק לאחר שהוא יהיה בטוח כי יש לו את כל הידע הנדרש ואת כל המקצועיות הדרושה.

מכון עליה מציע קורסים להדרכת חתנים ברמה גבוהה ומוקפדת שמבטיח הכנה והכשרה מלאים לקראת התפקיד החשוב.

קורס מדריכי חתנים של מכון עליה – זה המקום וזו הכתובת.

אולי יעניין אותך
ברכת הדלקת נרות שבת
ברכת הדלקת נרות שבת

יום שישי השמש שוקעת השבת כבר נכנסת, הגיע זמן הדלקת נרות שבת, מתי מדליקים, מה סדר ההדלקה, וסדר ברכת הדלקת נרות המלא כאן לפניך..

קרא עוד »
ברית מילה
ברית מילה ביהדות

ברית מילה היא אחת מהמצוות החשובות ביותר בעם ישראל וביהדות. המסורת היהודית מחייבת ברית מילה, והיא מהווה סימן אות ברית בין היהודי ובורא עולם. במאמר זה, נביא תובנות מעמיקות בנושא ברית מילה לפי היהדות ונציין כמה מקורות מידע נוספים שיכולים להעמיק בהבנת הנושא.

קרא עוד »
תרומה לנזקקים
מה אומרת היהדות על עזרה לנזקקים?

היהדות נחשבת לאחת הדתות המפורסמות ביותר בתחום העזרה לנזקקים ולאורך היסטוריה של אלפי שנים אנו יכולים לראות במקורות ובספרות חז"ל, כיצד התרומה למי שגורלו לא שפר עליו מהווה את אחד מהבני היסוד של האמונה. בכתבה זו נעסוק באספקטים

קרא עוד »
אוכל בריא וכשר
איך לשלב אוכל בריא וכשר

התפתחות המדע והרפואה הובילה למתן דגש רב על תזונת האדם ועל מרכיבי המזון בהיבט הבריאותי. התפתחות זו יצרה דיאטות רבות המבוססות על תמהיל מאכלים ייחודי – דיאטת חלבונים, דיאטת שומנים, דיאטת מיצים וכדו'. במצב זה האדם הדתי נאלץ

קרא עוד »
מנות כשרות מומלצות
מנות כשרות מומלצות

המטבח הכשר הוא מסורת קולינרית ייחודית ומורכבת שהתפתחה במשך מאות שנים של חוקי ומנהגים תזונתיים יהודיים. אחד ההיבטים החשובים ביותר של בישול כשר הוא בחירה קפדנית של חומרי הגלם והכנה קפדנית של המנות על מנת להבטיח עמידה בדרישות

קרא עוד »
Passover products
רמת הכשרויות של מוצרים בפסח

חג הפסח הוא אחד החגים המלאים ביותר מבחינה הלכתית, ונכתבו ספרי הלכה רבים המוקדשים לנושא זה. המנהגים השונים בקהילות ישראל הובילו ליצירת רמות שונות של כשרות לפסח, הנבדלות זו מזו בפרטים השונים. במאמר זה נסביר אודות הרמות השונות

קרא עוד »